24 Aralık 2005

Cam Ocağındayız




Aslında bu fotoğraflar 11 Kasım 2005'e ait. Biblo ile yağışlı Cam Ocağı ziyaretimizden. Görevlilerden Biblo'nun da içerideki geziye katılma iznini aldıktan sonra, öncelikle Cam Ocağı'nın Showroom'larını ziyaret ettik. Sonrasında ise Cam Ustalarının yaptığı eserlere baktım.

Şansımız varmış, o gün cam ocağında bir sanatçı ve 3 usta'da cam eserlerini icra ediyorlardı. Biblo gibi yanımdan ayırmadığım Nikon D70S makinamla birlikte içeride geziyoruz. İlk önce Ocağa üstten ziyaret edilmesini sağlayan balkondan izledik. Sonra rica ederek ocağın içine girdik. Burada üzülerek söylüyorum Biblo'yu araba da bırakmak zorunda kaldım. Çünkü özellikle aşağıda çalışmakta olan Sanatçı'nın konstrasyonunu bozmak istemedim. Bizim kız deli biliyorsunuz, kapalı ortamlarda havlamaz ama çok meraklı...

Cam Ocağı, geçen yazımda söz ettiğim Bozhane yakınında. Detaylı bilgiye http://www.camocagi.org/ adresinden erişebilirsiniz. Mutlaka bir gün gidin derim. Bu arada kendinize özgü cam eşyalarda ürettirebilirsiniz.

Bu arada araba'da bekleyen Biblo ile yağmur yağmasına rağmen, bina dışı gezimizi de yaparak Cam Ocağı ziyaretimizi tamamladık. Tahmin edeceğiniz gibi Biblo sırılsıklam oldu. Neyseki bu tür durumlarda tedarikliyiz. Havlumuzla kurulandıktan sonra eve döndük..

Sevgiler...

4 yorum:

Nilüfer dedi ki...

Bu cam sanatı harika.Çok zevkli bir meslek olsa gerek.Yapılırken seyretmek bile insanın çok hoşuna gidiyor.Daha önce televizyonda izlemiştim camdan çeşitli eşyaların yapılışını ve çok ilgimi çekmişti.Bu bölüm için teşekkürler çok hoşuma gitti...

Tomris dedi ki...

İnanılmaz zevkli bir uğraş olsa gerek. Umarım bir gün ben de ziyaret etme fırsatını yakalarım.

Gezgin Köpek dedi ki...

Herkese Merhaba,
Yıl sonun getirdiği yoğunluktan ancak cevap yazabiliyorum.

Burcu, Cam Ocağında Biblo'nun resimlerini çekmedim. O gün yeterince ıslanınca eve döndük. Ama bol bol bundan sonra yayınlayacağım.

Niluferce, cam gerçekten güzel. Doğal ve saf..Umarım vaktin olur ve canlı olarak izleme fırsatı bulabilirsin. Vakit ayırmanı tavsiye ederim.

Tomris, cam çok zevkli bir uğraş. Eğer yeterince vaktim olsa, oradaki eğitimlere katılırdım. Zaman ayırıp, Cam Ocağını görmeni tavsiye ederim.

ipekkuscu, seni sona bıraktım, çünkü oraya sen zaman ayırmasanda ben seni götüreceğim....

Herkese Iyi Yıllar..

z.pelin dedi ki...

cam sanatı muhteşem bir sanat dalı... ocağıda görmek muhteşem olmuştur eminim... fırsat bulunca gitmek lazım...