20 Nisan 2008

Sudüşen Şelalesi


15.Mart'da işim gereği Bursa'ya gittim. İşim erken bitince erken dönüş yaptım. Yalova tarafına yaklaşınca baktım vaktim var. Hadi bir Su düşen'i ziyaret edeyim dedim. Su Düşen şelalesini en son Mayıs 2007'de ziyaret etmiştim. Asıl merak ettiğim şelalenin bu aylardaki görüntüsü.
Bilgiler:
Yalova Kavşaktan Uzaklık: 14 Km
Rakım: 260 metre
Haritamız:
Termal'e geldikten sonra Üvezpınar Mahallesinden yaklaşık 12 Km uzaklıkta olan bu Şelale'nin yolu oldukça virajlı ama düzgün. Termal'e hemen gelmeden Gökçedere barajını görebiliyorsunuz. Gökçedere barajının su seviyesi diğer barajlarda olduğu gibi oldukça azalmıştı. Şimdi ise karların erimesi ile gayet iyi durumda görünüyor.

Normal binek araçların da gidebileceği bir yol. Su Düşen şelalesine inen yola kolaylıkla eriştim, ancak şelaleye erişmek o kadar da kolay olmadı. Normalde hatırladığım kadarıyla burada bir ufak bir tahta köprü vardı. Ancak bu sefer o tahta köprü yok. Sanırım sulara kapılarak gitti. Allah'tan hazırlıklı çıkmışım. Yanımda botlarım var. Botları giydim. Ancak botların kurtaracağı bir durum yok. Suyun en sığ yeri neredeyse dizlerimi kadar geliyor. Öyle ıslanmaktan falan korkmam ama dağ bayır modunda da değilim. Neyse dereye girdim ve ummuduğum gibi su derenin ortasında dizlerime yakın seviyeye kadar geldi.


Bu ufak ıslanmadan sonra Şelale'nin yanına gelebildim. Şelale ve ben yapayalnızız..Oturdum kayalarn üstüne şöyle biraz şelaleyi seyrettim. Sonrada karelerimi almaya başladım.

Hiç yorum yok: