12 Ekim 2007

Poyrazlar, Sülüklügöl, Akkayalar Köyü

Kamp malzemelerimizi alıp Biblo ile yola koyulduk. Nereye gideceğimizi tam olarak bilmiyoruz. Ormanda biraz yürüyüş, akşamleyin kamp, sabahleyin ise sıcak kahvemizi yudumlayacağımız sakin bir yer arıyoruz.

Önce Soğucak Yaylasına çıkıyoruz ama sisden göz gözü görümüyor. Sonra aşağıya inerek Poyrazlar Gölüne gidiyoruz. Geceleyin orada kampımızı kurup geceyi orada geçiriyoruz.

Sabah kamp ocağımızda kahvemizi yapıp, kahvaltımızı yaptıktan sonra Biblo ile yine yola koyuluyoruz. Bir sonraki durağımız Sülüklügöl ve Sülükgöl'e giden muhteşem yol. Çıkarken Sülüklügöl tarafında akan derenin tamamen kuruduğunu görüyoruz. Ama yolun yarısına kadar akan güzel diğer dere son hızla akmak devam ediyor ama yinede endişeniyoruz. Sülüklügöl'e çıktığımızda ise manzara bizi üzüyor. Sülükgöl'e ufacık kalmış ve suları çekilmiş durumda. Her zamanki gibi bir tek Biblo ile ben varız. Biblo ile gölün çevresini dolaşıyoruz. Burada sessizliğin içinde dinlendikten sonra öğle yemeğimizi yedikten sonra Sülüklügöl'den ayrılıyoruz. Çok üzüldük. Çünkü kuraklık her yeri vuruyor ve güzelliklerimizi kayboluyordu. Belkide önümüzdeki 5-10 sene sonra Sülüklügöl tamamen kurumuş olacak, barındırdığı canlı yaşamla birlikte ölecek.

İşte Sülüklügöl'ün son hali

Sülüklügöl yolundan inerken akan gürül gürül derenin yanında biraz dinleniyor ve suyun dinlendirici sesini Biblo ile birlikte dinliyoruz. Bu arada Biblo susuzluğunu derenin kenarına inip dere suyundan içerek gideriyor.
Sonra Kdz.Ereğli'ye doğru yola koyuluyoruz. Ama Ereğli'ye gelmeden önce Akçakoca'ya geçtikten sonra çok sevdiğimizi Akkayalar Köyü yakınında bulunan dereye uğramadan geçemiyoruz. Bu dere ve çevresi o kadar güzelki... Dere içinde balıklar, güneşi aşağı bırakmayan ağaçlar. İster sessizlik, isterseniz derenin hızlı aktığı yerlerde derenin şırıltısını dinleyebiliyorsunuz.

Biblo burada mutlaka her gelişimizde bir dereye girer veya dere geçişi yapar. Bu seferde bacaklarını soktu ve ıslandık.

Aşağıdaki fotoğrafdaki suyun durulduğu bu yerde pek çok balık bulunuyor.

İşte bu gezimizin haritası. Uğradığımız noktaları kırmızı ile işaretledik.